DIALOG DENGAN KI LURAH SEMAR: “MENUNGSO SING SUWUNG BAKAL SEKTI SAK KABEHE”


Berkomunikasi dengan jagad lelembut itu ibarat menyetel radio. Saat gelombangnya pas dengan satu stasiun radio, apalagi cuaca cerah tidak ada gangguan listik maka suara yang ditangkap pun jernih dan jelas. Malam minggu ini, usai sholat isya’ saya mencoba untuk menghubungkan diri dengan gelombang jagad lelembut. Yang tertangkap adalah sosok Ki Lurah Semar, dahnyang tanah Jawa.

Ki Semar duduk di sebuah batu, berpakaian Jawa, berblangkon dan berada di bawah sebuah pohon Sawo di sebuah keraton yang ada di atas puncak Gunung Tidar, Magelang, Jawa Tengah. Matanya sayu dan raut mukanya terlihat sedih. Ki Lurah Semar memang tidak seperti biasanya yang tenang dan bersahaja. Kali ini dia bermuka misterius seakan ingin meluapkan isi hatinya. Dengan tutur wicaranya yang khas dia melantunkan sebuah kalimat sebelum saya sempat menyapanya. Dialog berikut ini sudah saya sederhanakan bahasanya karena diskusi saya dengan Ki Lurah Semar cukup panjang dan kadang menggunakan bahasa yang tidak saya pahami sepenuhnya. Campur aduk bahasa Jawa, Indonesia dan kadang bahasa aneh yang tidak saya ketahui. Tiba-tiba terdengar suara keras Ki Semar yang berteriak mengagetkan saya….

eko bumi dwi sawah tri gunung catur segoro ponco taru sad panggonan sapto pandito hasto tawang nowo dewo doso ratu”

Wong alus: Rahayu ki. Sugeng dalu.. apa artinya?

Semar: Wee lhadalah, malam ini datang kamu le..

Wong alus: Betul ki, saya hadir untuk menghadap, memohon saran dan masukan terkait kondisi bangsa masa depan

Semar: Wis tak jelaske mau..

Wong alus: Apa artinya ki? Saya kurang paham.

Semar: Eko artine kaping pisan, pertama. Yoiku daratan sing dikelilingi karo samudro. Dwi artine loro, yoiku sawahe poro tani. Tri artine telu, gunung paku bumi. Catur iku papat, samudro. Ponco iku limo yoiku godhong lan wit-witan. Sad artine enem, suket kanggo mangan poro kewan. Sapto artine pitu, menungso sing sampurno ilmu lan amale. Hasto iku wolu, yo langit sak isine. Nowo artine songo, dewo sing iso kanggo tulodho manungso, doso artine sepuluh, rojo kang adil ambeg paramarato

Wong alus: maknanya apa ki?

Semar: kabeh saiki wis peteng, jagad menungso lan poro dewo sarto poro lelembut kabeh yo peteng, isine ngamuk lan ngumbar angkoro.. ngene iki le, tondo-tondo arep ono goro-goro gede..

Wong alus: Buktinya apa ki?

Semar: Bala bencana datang bertubi-tubi, angin lesus, tanah bengkah, kabeh penduduk dunia was-was

Wong Alus: Bagaimana prediksi ke depan, apa semakin gawat?

Semar: Tambah ngrekoso le..wingit angker isi dunyo iki, bledeg tat tit, kusut-kusut menghasut, huru hara, malapetaka, ribut tunggang langgang kabeh jalmo menungso golek slamet nanging marani beboyo

Wong Alus: Subhanallah, apakah sedemikian mengerikannya ki.. dan kenapa semua ini jadi penuh bencana seperti ini?

Semar: Jejeg jejere, ngadeg ambruke tatanan nyoto lan goib iki asale soko dedungone poro pandito, ulama, kyai, santri, kabeh menungso sing ngaku hambane Gusti Kang Akaryo Jagad.. nanging saiki dungo iku mau ora ono lakune

Wong Alus: Apakah itu karena doanya tidak lengkap dan sempurna bacaannya?

Semar: Ora le, dungo mau ora ono laku prihatine, isine mung kanggo kepentingane dewe-dewe sing roto-roto mung golek bondo dunyo, mas picis rojo brono. Ojo koyo ngono le, kui kabeh mung centelan.. ora langgeng tan owah gingsir. Ujug-ujug poro pandhito (spiritualis red.) golek slamet dewe-dewe malah moro nyang poro panguoso lan rojo

Wong Alus: Oh jadi karena kurang laku prihatin dan laku hidupnya sudah melenceng dari arah yang benar, begitu ki?

Semar: yo ngono kui le, nanging sakjane sing paling akeh salahe yo sirahe kabeh titah iki, sopo kui? Rojo utowo panguoso…

Wong alus: Kenapa raja atau pemimpin yang menjadikan bencana ini? Bukankah ini kesalahan dari perilaku semua manusia ki?

Semar: maqom lan derajate panguoso lan rojo iku dhuwur nanging abot le…Nek rojo wis kelangan kawicaksanan, sing digoleki mung jeneng lan jenang, entenono goro-goro musibah bala bencana… Dongane panguoso lan rojo wis ora ketrimo le…

Wong Alus: Astaghfirullohal adzim… sebegitu kah akibatnya ki? akhirnya kemudian terjadi musibah bencana alam dan kemanusiaan?

Semar: Iyo le… Sak jane poro dewo kahyangan, nek kowe kabeh arani malaikat lan sak panunggalane sejatine yo sedih nanging ora iso nulungi manungso kabeh le.. amargo ati lan perasaanmu kabeh sing wis ketutup pedhut laku sing olo…

Wong Alus: Bagaimana cara agar kita semua terhindar dari bencana ki?

Semar: Bali menyang asal… asalmu soko kahyangan suroloyo (surga red) nanging saiki neng dunyo mancopodo (bumi) kanggo nggolek kawicaksanan lan nandur kabecikan, manfaat kanggo sapodo-podho. Elingo kowe kabeh kui sopo.. awasono atimu dewe-dewe karo lan waspodo tondo-tondo sing digelar Gusti Murbeng Jagad

Wong Alus: artinya kita harus banyak beribadah dan beramal sosial, banyak menuntut ilmu agar derajat kita semakin naik ya ki?

Semar: kasunyatan jatining sir, gaibe tan keno winoring tulis, tan arah nggon tanpo dunung, tan pesti akir awal manembahing manuksmeng roso pendulu rajem lir hudoyo retno trusno wening datanpo tepi…

Wong Alus: apa bisa kita manusia biasa yang seperti ini menjelajah hakikat sampai “suwung” kosong dari ego sejauh itu ki?

Semar: Iso wae le

Wong Alus: Apa ciri-ciri orang yang bisa sampai pada tahap makrifat ki?

Semar: telenging paningal, surosone kang sastro kalih desi lan mirit sipat rong puluhe sipat kahananing dat ponang akan durung ono ananipun kababarin gending akal… kui jenenge bali murbo miseso ing jero njobo.. menungso suwung bakal sekti sak kabehe.

Wong Alus: terima kasih ki, mohon ijin untuk menuliskan pesan-pesan Ki Lurah Semar ini untuk saya bagikan pada para sedulur saya.

Semar: Yo ora popo le..mugo ono manfaate kanggo awakmu kabeh

Wong Alus: Rahayu ki…

Demikian sedikit apa yang bisa saya sampaikan saat bertemu dengan Ki Lurah Semar malam ini. Kalau dalam dialog ada kesalahan pencerapan, pendengaran dan kalimat sehingga menyesatkan, itu semata-mata dari saya pribadi. Bila ada benarnya, itu semata-mata berasal dari Allah SWT melalui banyak tangan, banyak cara dan banyak hal yang tidak kita ketahui sepenuhnya. Terima kasih.

@Wongalus,2012

About these ads
Categories: >>PERPUSTAKAAN UTAMA, KI LURAH SEMAR | 131 Komentar

Post navigation

131 thoughts on “DIALOG DENGAN KI LURAH SEMAR: “MENUNGSO SING SUWUNG BAKAL SEKTI SAK KABEHE”

  1. bedjo

    ?

  2. Ki Awan Sujud

    PREMIUM ,,
    GA NGERTI BAHASANE KI

  3. Ronggolawe

    Salaamun alaikum sederek sedoyo….
    Sugeng ndalu ki WA, lan kadang sedoyo, nderek mencerna wejanganipun nggih ki
    Perlu dibaca pelan2 nih

  4. Hendro

    Walah wes gonjang ganjing dunyone.Akeh kyai alim podo kapundut dsb.Sak iki wae ngono piye yo negoro iki 10/20 mengarep.La hawla wala quwwata ila billahil aliyyil adzim.

  5. mila

    ayo dong pra sesepuh amalan apa spya q gk jd di PHK.q mhon bantu q

  6. herry surya

    Suwung??? Ga mungkin…

  7. Pangeran brungbung

    Bisa ganti pakai bhs indonesia ya ki? So kurang ngerti?

  8. Ali Zaidi

    WUS KAWEDAR PITUTUR LAN PIWULANG SAKING KI SEMAR KANG KAATURAKEN DENENG KI WONG ALUS KANG MERTANDAI KAHANAN AKHIR ZAMAN IKI SING SUPOYO MANUNGSO CEPET-CEPET AGAWE TOBAT BALI MARING DEDALAN KANG BENER YOIKU KANTI PIRANTI JIMAT KALIMO SODO (KALIMAT SYAHADAT) SUPOYO PORO MANUNGSO LAKUNE TETEP ONO ING DALAN SYARI’AT KANGGO ANGGAYUH SLAMET DONYO SLAMET AKHIRAT. AMIN

  9. gus andriono

    Mantap…sering-sering minta wejangan sama kyai semar bodronoyo..

  10. yaye'

    assalamu’alaikum… salam takzim, sungkem kulo katur ki WongAlus. kulo tiyang bodo nyuwun ijinipun nderek nyimak. asslmalkm….

  11. wong brur

    nyimak hadir.. aduh gangerti bhs jawa nya..dulur tolong terjemah semua kebhs indonesianya..

  12. Bgr356

    ass sepuh n ki wong alus numpang nyimak,mantap ki perbincanganya ki mau tanya ktnya kahyangan sedang di serang gara2 kyai semar pergi n bertapa apkh itu benar ki ?

  13. Ijin nyimak lan mirengaken,
    Mogi dados manfaat saking patuturipun ki lurah semar kangge para sedoyo khususipun kulo kiyambak..
    Matur nuwun sanget pituturipun ..
    Salam rahayu kangge para sederek lan wongalus

  14. Cakji

    Semangat pagi…..

  15. Anak Bawang

    Ijin menyimak…, Nasehat yang sangat berarti buat bangsa ini, Terima kasih ki Wong Alus mau berbagi ceritanya…

  16. MURTADO

    Assalamualaikum ki .ijin nyimak .

  17. Saiiiiiii

    Semangat malam poro guru&sedulur smua..
    Lama g absen jd kangen niih sm guru2&sedulur smua,hehe
    Ijin Nderek nyimak njeeh mbah yai WA…

  18. Dewandaru

    Assalamu’alaikum wr.wb. salam karaharjan @Ki Wong Alus lan poro sedulur kabeh..,betul apa yg di katakan oleh Ki Lurah Semar Badranaya trsbt,sejatine sifat 20 ana ing jaba lan njerone badan manungsa iku yaiku: urip njaba,kang nguripi njero,pangucap njaba,kang ngucap njero,pangambu njaba,kang ngambu njero,pangrasa njaba,kang rumasa njero,kerasa njaba,kang kerasa njero,polah njaba,kang molah njero,pangrungu njaba,kang ngrungu njero,karsa njaba,kang karsa njero,paningal njaba,kang ningali njero,pandulu njaba,kang ndulu njero.

  19. Dewandaru

    artine kurang luwihe antarane njaba lan njero kudu padha lan selaras,di umpamakna: yen wani aja wedi-wedi,yen wedi aja wani-wani,sabda nata ya kudune sabdane nyata ora kena wola-wali,mulane akeh petinggi negara akeh sing wola-wali ora nyata karo sabda natane,wis wani ngumbar janji lan di sumpah nyebut asmane Gusti Allah,nanging kenyataane tingkah lakune ora sesuai karo ucapane/sabdane,sawise wis nglungguhi kursi jabatane akeh sing padha mbalela lan mentingake awake dhewe2 nganggo ajian sing jenenge Aji Mumpung,sing ndadekna adigang,adigung lan adiguna,sejatine perlambange hama uler grayak lan tikus kuwi gambarane para pemimpin sing padha ugal2an dumeh nduweni kalungguhan lan sakepenake dhewe korupsi utawa nguntungake awake dhewe,sing dadi korban iku yo rakyat,ora ana gunane PANCASILA sbb akeh pemimpin sing ora mangerteni falsafahe pancasila iku,indonesia arep mujudake KEADILAN SOSIAL BAGI SELURUH RAKYAT INDONESIA kepiye?? lhawong KEMANUSIAAN YANG ADIL DAN BERADAB wae durung kawujud??mulane akeh musibah iku amarga saka tingkah lakune manungsane dhewe terutama para pemimpin sing kudune dadi tuntunan rakyat malah saiki para pemimpin dadi tontonan rakyate saka kasus korupsine lan tingkah laku liya2ne sing kurang terpuji.

  20. Dewandaru

    para pemimpin/pejabat yen wis kena kasus njaluk tulung lan perlindungane marang para ahli spiritual lan paranormal,kudune para spiritualis iku dadi penasehat negara lan para pemimpin sbb spiritualis iku di umpamakna kayadene begawan/pandita/resi. yo ono sebagian para spiritualis sing dadi backingane para pejabat tp yo ora kabeh,akeh uga sing bener2 dadi penaehat lan bs dadi tuntunan. jaman biyen para murid goleki para pandita nganti di rewangi nyebrang laut lan munggah gunung kanggo ngangsu kawruh,saiki jamane kuwalik kaya roda muter para pandita goleki murid nggo golek duwit mlh di iklanake nng koran,majalah lan liya2ne. anane penyakit iku yo amargo saka tingkah lakune manungso dhewe dudu saka gusti Allah swt sbb gusti Allah swt iku Maha Welas lan Asih ( Ar Rahman lan Ar Rahim) sing menehi usadane/obate lewat petunjuke,elinge manungso iku yen lagi kena susahe tp yen lagi entuk kesenengane manungsa akeh sing padha lali sbb durung mangerteni hakekate manungsa di uripna ana ngalam dunyo iki saka gusti Allah swt.

  21. akhmad fatikh

    Assalamu’alaikum wr wb,,,
    leres npo sing disanjangke ki semar, yang intine zaman saiki iku wis molak-malik akibat tingkah lakune menungso dwek trutama pemimpine,,,
    zman iki wis mbalik meneh kyo sak drunge zamane nabi Muhammad SAW,,,
    propetinggi, pemimpin lan kyai saiki okeh sing uripe nyandang nam kui mung golek kedudukan lan nunjuke pamore,,,

    semoga taksih katah wong sing diharapke pemimpin besar kita Nabi Muhammad SAW, dadose tksih sged njogo keseimbangan alam niki,amin,,,

  22. yoyok supriyadi

    sugeng enjing sedoyo poro sedulur wong alus ngapunten sampun lami boten ngikuti perkembangan dulur2 maos wejanganipun ki lurah semar kito sedoyo saget ngilo nopo leres laku ingkang sampun kito lakoni meniko amargi sakmeniko katah tiang termasuk kulo sampun boten enget kalian ajaranipu leluhur gih meniko tansah laku utomo lan jagi keseimbangannipun jagat kekalih, mulo meniko monggo sesarengan miwiti nindak ake laku utomo kanti sesanti memayu hayuning bawono nuwun

  23. Sewu pring sewu

    Ijin nyimak ki…

  24. laskar lembu suro

    aslkm met pagi.menyimak dan memahami

  25. Sewu pring sewu

    Sirnane Ego Menungso Andhadheake Ro……(?)…rahayu ki tuwin sedulur sedoyo…

  26. lukman

    Waduh ini postingan mantaf smoga brmanfaat…cuma syang bribu syang sya ga ngerti bahasanya, mohon para sspuh (ki wong alus) pake bhsa sunda eh maksudy bhsa indonesia.krena pesan ini buat kta smua yg braneka ragam suku, bhsa. trima kasih salam salim tuk smua

  27. kang Dullah

    Absen saja. . . . . . . .
    Lanjuut !!?!!

  28. Berguna

    KI@Wong Alus,…..kami yang tidak mengerti bahasa Jawa,…..BILA TIDAK KEBERATAN MOHON DI ALIH BAHASA INDONESIA,……MOGA2 BERGUNA/BERMANFAAT, TKS,-

  29. adi mamelsix

    menyimak sambil buka kamus boso jowo .
    hehehe…:)

  30. nyusul,,, absen siang. alhamdulillah nampi pituture pamengku tahan jawi,,,,

  31. adi mamelsix

    ki tolong lah di artikan ke bahasa indonesia. soal ya yg bukan orang jawa kan pengen tau juga pembahasan tu.
    saya tau ni blok ki wong alus jadi terserah aki mau di isi bahasa apa aja.tapi saya mohon kebesaran aki tuk meng artikan ke bahasa indonesia.
    soalnya ki yg dateng ke blok ni kan berbagai macam suku dan peropinsi yg cuma meyatukan ya dengan bahasa INDONESIA. saya sendiri dari medan .yg kurang ngerti bahasa suku2 yg laen cuma bisa bahasa indonesia. moga ki wong alus mengerti jeritan hati kami yg bukan berasal dari pulau jawa.

  32. DEWA TIMUR

    Ass.. saya juga prnh ketemu ki semar 1x tp dlm mimpi. sejak saya punya mslh tp gk mampu menyelesaikan, banyak makhluk ghaib ingin menolong saya tp gagal.

  33. adi mamelsik

    apa memang pembahasan di atas tu untuk suku jawa aja ki……???? :(

  34. Sugeng rahayu engkang sami pinanggih,kulo nderek midangetakun mugio andadosaken jejimat wonten lampah kaulo…

  35. Hendro

    Kenal kale kyai singo lodro gunung tidar gak ki,klw boleh tahu dia siapa?

  36. agus jolobos

    Salam Ki Wong Alus,
    Mohon ma’af menterjemahkan ke dalam bahasa Indonesia, memenuhi permintaan saudara2 yang tidak bisa berbahasa jawa..
    Mohon dibetulkan apabila ada kesalahan.

    “satu bumi dua sawah tiga gunung empat lautan lima hewan enam tempat tujuh pertapa (kyai) delapan langit Sembilan dewa sepuluh raja”
    Wong alus: Rahayu ki. Selamat malam.. apa artinya?
    Semar: Wee lhadalah, malam ini datang kamu le.. (le panggilan untuk anak laki-laki)
    Wong alus: Betul ki, saya hadir untuk menghadap, memohon saran dan masukan terkait kondisi bangsa masa depan
    Semar: Wis tak jelaske mau..
    Wong alus: Apa artinya ki? Saya kurang paham.
    Semar: Eko artine, pertama. Yoitu daratan yg dikelilingi lautan. Dwi artine dua, yaitu sawah para petani. Tri artine tiga, gunung paku bumi. Catur itu empat, samudra. Ponco itu lims yoitu daun dan tumbuh tumbuhan. Sad artinya enam, rumput umtuk makan hewan. Sapto artinya tujuh, menusia yang sempurna ilmu dan amalnya. Hasto itu delapan, langit beserta isinya. Nowo artinya sembilan, dewa yang bisa untuk teladan, doso artine sepuluh, raja yang adil dan bijaksana.
    Wong alus: maknanya apa ki?
    Semar: semua sekarang sudah gelap, dunia manusia dan para dewa serta lelembut semua gelap, adanya mengamuk dan berbuat angkara, seperti ini le, tanda-tanda akan ada prahara besar
    Wong alus: Buktinya apa ki?
    Semar: Bala bencana datang bertubi-tubi, angin lputing beliung, tanah longsor, semua penduduk dunia kawatir
    Wong Alus: Bagaimana prediksi ke depan, apa semakin gawat?
    Semar: Tambah sulit le.. angker isi dunia ini, Guntur kilat, kasak kusuk saling menghasut, pemberontakan, malapetaka, ribut tunggang langgang semua umat menusia mencari seamat tetapi menghampiri bahaya
    Wong Alus: Subhanallah, apakah sedemikian mengerikannya ki.. dan kenapa semua ini jadi penuh bencana seperti ini?
    Semar: Tegak dan robohnya aturan nyata dan gaib itu asalnya dari do’a para pendeta, ulama, kyai, santri, semua mengaku hamba Tuhan pencipta Alam Semesta.. tetapi sekarang do’a itu tanpa perbuatan (laku)
    Wong Alus: Apakah itu karena doanya tidak lengkap dan sempurna bacaannya?
    Semar: Tidak le, do’a tadi tanpa perbuatan laku prihatin, hanya untuk kepentingan pribadi yang rata-rtaa hanya mencari harta dunia, mas intan berlian. Jangan begitu le, itu semua hanya titipan.. tidak langgeng dan berputar (bergantian). Tiba-tiba para pendeta (spiritualis red.) mencari selamat sendiri-sendiri mendekati penguasa dan raja
    Wong Alus: Oh jadi karena kurang laku prihatin dan laku hidupnya sudah melenceng dari arah yang benar, begitu ki?
    Semar: ya seperti itu le, akan tetapi sebetulnya yang paling banyak salah ya kepala semua umat ini, siapa tu? Raja atau penguasa…
    Wong alus: Kenapa raja atau pemimpin yang menjadikan bencana ini? Bukankah ini kesalahan dari perilaku semua manusia ki?
    Semar: maqom dan derajat penguasa dan raja itu tinggi tetapi berat le…Klau raja sudah kehiolangan kebijaksanaan, yang dicari hanya nama dan harta, tunggulah goro-goro musibah bala bencana… Do’a penguasa dan raja sudah tidak diterima le…
    Wong Alus: Astaghfirullohal adzim… sebegitu kah akibatnya ki? akhirnya kemudian terjadi musibah bencana alam dan kemanusiaan?
    Semar: Iya le… sebetulnya para dewa di kahyangan, kalau kamu semua menyebut malaikat dan lain sebgainya sebenarnya ya sedih tetapi tidak bias menolong manusia semuanya le.. sebab hati dan perasaanmu semua sudah tertutup tindakan yang tercela…
    Wong Alus: Bagaimana cara agar kita semua terhindar dari bencana ki?
    Semar: kembali ke asal… asalmu dari kahyangan suroloyo (surga red) tetapi sekarang berada di dunia (bumi) untuk mencari kebijaksanaan dan menanam kebaikan, bermanfaat untuk sesame. Ibgatlah kamua semua itu siapa.. jagalah hatimu sendiiri-sendiri dan waspadalah dengan tanda-tanda yang diberikan Gusti Murbeng Jagad
    Wong Alus: artinya kita harus banyak beribadah dan beramal sosial, banyak menuntut ilmu agar derajat kita semakin naik ya ki?
    Semar: kasunyatan jatining sir, gaibe tan keno winoring tulis, tan arah nggon tanpo dunung, tan pesti akir awal manembahing manuksmeng roso pendulu rajem lir hudoyo retno trusno wening datanpo tepi…
    (maaf bagian ini belum bisa merjemahkan takut salah)
    Wong Alus: apa bisa kita manusia biasa yang seperti ini menjelajah hakikat sampai “suwung” kosong dari ego sejauh itu ki?
    Semar: bias saja le
    Wong Alus: Apa ciri-ciri orang yang bisa sampai pada tahap makrifat ki?
    Semar: kewaspadaan penglihatan, isi dari sastra dua puluh dan merit sifat dua puluhnya sifat keadaan dzat kemana belum ada terjemahan pemikiran… itu namanya kembali berkuasa penuh di dalam dan di luar.. manusia kosong akan sakti semuanya.
    Wong Alus: terima kasih ki, mohon ijin untuk menuliskan pesan-pesan Ki Lurah Semar ini untuk saya bagikan pada para sedulur saya.
    Semar: ya tidak apa-apa le..semuga ada manfaatnya untuk kamua swemuanya
    Wong Alus: Rahayu ki…

  37. @agus…sip mbah…

  38. herman

    makasih ya ki@agus jolobos atas terjemahannya k dlm bahasa indonesianya,oh ya kalau bs skalian koment nya dari ki@Dewandaru jg ya ki…klhtnnya ada kata2 sejatine sifat 20 iku …dst,mhn di terjemahkan jg ya ki@agus jolobos.salam persaudaraan

  39. Nderek nyimak dulur…

  40. Suwun nggih pak atas tulisannya. Cukup bagus, walaupun konteks isinya masih seputar pitutur (nasehat) buat kita semua (seperti tulisan sebelumnya). Mungkin bisa di-share pengalaman spiritual yg lainnya, seperti mengusir/memindahkan jin penguasa tempat tertentu yg sering menyebabkan kecelakaan, trans-dimensi ke masa lalu, dsb. Jadi penulisannya dikemas jadi suatu cerita yg menarik.

    Andai saya punya kemampuan spiritual seperti bapak, saya ingin sekali mengungkap misteri dan sejarah dunia, terutama di negara barat yg kebanyakan dari mereka mengutamakan logika. Contoh: apa itu sebenarnya makhluk Yeti, monster Lochness, teknologi misterius Hitler, UFO, Bermuda Triangle, dsb. Saya biasa baca di http://www.unexplained-mysteries.com.

  41. bocah lawu

    Absen..met sore mbh2..mas2.

  42. Restu Bumi

    nyimak

  43. adi mamelsik

    bang agus : makasi yah sudah mau menerjemahkan ke dalam bahasa INDONESIA . bang agus salam hormat dari saya si anak sumatra utara .

  44. Anker

    Nderek nyimak ki.
    Skligus memahami pesan nya.
    Nuwun ki. . Mugi slamet sdaya.

  45. Santri Jipang

    Wah….wah…Eyang Semar sampun kerso paring pitutur lampah dumateng peputunipun….wah sesuatu yang gawat pasti dan sedang akan terjadi….“Duh, gusti Agung piwalem, sampurnaning islam tumbang kabagjan, pendongo alam surut pakewoh, sir pandUngo ratumeko, sir pangganti ra tumibo, rusak alam sifat manungso, tatal lebur gowo perkoro” yang kurang lebih artinya: “Aduh gusti yang Maha Pengasih, kini islam telah sempurna di bumi jawa, Pertahanan bumi telah tiada ( Warning, dari berbagai kehancuran alam sudah sangat terlihat…. alam menjadi pemandangan sehari-hari, kini siapa yang mampu meredamnya, waspadalah ! Karena Rajeg Bumi dari para Rijalullah, Bagus syafaat, mahbubiyah, atman, Autad, Nujaba, Abdal, Budala, dan lainnya. Telah wafat satu persatu ), saka pengganti takkan bisa sama, alam akan mudah rusak karena semua ulah dari manusia itu sendiri.“Azzamanul akhir bimautil ‘ulama. Artinya, tanda zaman akhir adalah matinya para ‘ulama” Mereka satu persatu mangkat ke hadirat Allah SWT. “Al bala’u wal waba’u A’la syadidal ardhi, fasoro bisababil maksiati ‘alal mahlukotiddunya di biahwaliddarojat”, Artinya, cobaan demi cobaan akan selalu datang di muka bumi ini dengan lebih hebatnya. Semua dari kemaksiatan / dosa yang diperbuat oleh manusia secara transparan / terang-terangan, lebih-lebih oleh pejabat negara. Dari pemahaman arti bahasa Arab tadi, Ki Semar juga memberikan tausiyahnya lewat bahasa kejawen, “Cah lanang lan cah wedo-wedio siro kabeh ing pinaringan bala, lan bendu saking gusti pengagung, iki wis akhire jaman, marekna atimukabeh ing pangsujud, pandonga lan panjaluk marang gustimu, inget wong arep pada mati kabeh, wedio ing azab kang bakal teko. Yang artinya, manusia laki dan perempuan, takutlah kamu semua akan segala musibah / cobaan yang datang langsung dari Allah SWT, Ingat ! ini sudah akhir zaman, dekatkanlah kamu sekalian kepad gusti Yang Maha Agung, ingat ! semua orang akan mati, takutlah kamu akan azab yang sebentarlagi akan datang. Irenge jagat kan nimbun wong sejagat, kasare geni kan bakar pesareane wong, aluse angina kan jelalat lan nyekap ing pirang arah, ademe banyu kan gedeni ing sakabeh daratan, menengi lemah kan gebrug ing segoro wetan iki kabeh karenamu kang olo atu, olo ucap, olo mai doi, iki kabeh karenamu kang wani ing kabeh maksiat, banjui kowe ora podo selamet lan akhire mati gowo doso. Kurang lebih yang artinya, hitamnya jagat raya akan menimbun orang banyak, kerasnya api akan membakar beberapa tempat tinggal, lembutnya angin akan menyapu dan menghancurkan berbagai wilayah, dinginnya / tenangnya air laut akan menenggelamkan daratan, diamnya bumi akan meluap sampai ke laut timur, semua ini akibat dari perbuatan manusia yang tak pernah menjaga akan hatinya, mulutnya akan saling menikam dari belakang, semua ini akibat dari manusia yang membebaskan segala bentuk kemaksiatan, Ingat ! Kamu semua tidak akan selamat dan akhirnya mati dalam membawa dosa. pengrusak jagat wanine wong, penglebur nyawa akeh parane , saking gawean manungsa sampe manungso paro manungso, asahan wesi dudu nganggo watu wadas, tapi asahan wesi kelawan nganggo asahan weteng, getih akeh podo mati, nyawa urip pada nungsep , yang artinya, kerusakan alam banyak terjadi akabibat beraninya manusia, kerusakan manusia banyak terjadi berbagai sebab, dari sebuah ilmu tenung / santet sampai ke perkelahian antar manusia, kini senjata tajam tidak lagi diasah menggunakan batu cadas melainkan yang menjadi asahannya perut manusia, saling bunuh, darah akan terus terlihat sepanjang perkelahian itu masih ada, nyawa-nyawa manusia akan jatuh / roboh siring darah keluar dari tubuhnya. …..Teiring salam takzim Buat para Guru-guru serta para sesepuh tercinta serta saudara di KWA wabil khusus teruntuk Habib Muhammad Al-Adzomatul Khon & Mas Idris Nawawi Ta’jul Alam ( Assalamualaikum Habib Khon dan mas Idris….salam salim takzim dan hormat )

  46. Terima kasih sdh mengartikannya ke dlm bahasa indonesia,dan sekarang tinggal kita2 bgmn memandang dan menyikapi nasehat itu..salam persaudaraan…

  47. barito3652

    Assalammu’alaikum Para sdlur smua,kagem Ki Wong Alus,para sepuh saha ssepuh KWA,salam Takzim,trmaksih ats wedaran saha kawruhipun Qolbu rasa bgetar kuat membuat hamba yg cubluk ini prihatin,smga bencana & bala’ men jadikan smua mahluk ciptaan Nya tansh Eling lan Waspada.
    Salam karaharjan
    Rahayu

  48. Ahmad bocah shaleh amin

    Nyimak mawon..

    Nuwon..

  49. wagiman

    tulisan yang sangat bagus dan banyak diambil hikmahnya mohon bantuannya utk menampilkan filsafat jawa asli berikut dengan artinya sehingga kelestarian budaya jawa dapat terus berkesinambungan

  50. Semoga kedepannya Para Pemimpin bangsa kita bisa lebih Arif dan Bijaksana dalam menjalankan Tugas dan Amanahnya. Sebuah Negara bisa berkembang apabila para pemimpin dan rakyatnya bisa selaras dan sejalan dalam meniti kehidupan yang kan terus berjalan.

  51. Yoan

    Para penguasa kita memakai pepatah Anjing menggonggong kafilah berlalu. Jadi buat apa lagi? Nasib buruklah bwt yg sudah susah. Tambah susah. Bwt yg lagi susah yg nganggur dll ndak usah menyalahkan diri. Pertebal iman dan jalankan perintah Tuhan. Dan tetap berusaha semampu mu. Jangan melihat ke atas. Di indonesia bisa makan saja udah sukur.

  52. .,.,.,.,.,.,.,.,.,.,

  53. ,.,.,.,.,.

  54. ,.,.,.,.

  55. ,.,.,.,.,.,.

  56. abhaz

    cma bsa nrima apa anane,

  57. biasa2

    Assalamualaikum…absen mlam

  58. andik

    derek tumut nyimak

  59. wong jompo

    Ya alloh lindungilah kami semua,jauhkanlah bencana dari negeri kami..Berikanlah petunjuk kepada kami, para pemimpin kami dan ampunilah segala kesalahan kami..

  60. wong bodho

    pancen bener. Ora pejabat, ora kyai, ora dukun, yo termasuk aku dewe. Roto roto Menungso jaman saiki pancen ngudak kewiba’an, pangkat, rojo brono lan isine ndonyo. Agomo namong di enggo kedok lan golek selembar duet. Mugi2 anane blok wong alos niki saget mbukak atine poro sedulur kbeh. Slam paseduluran manunggal marang panguasane Gosti.

  61. Jaman jaman tambah rusak rusakan.
    wong sing rumongso lbh mampu ekonomi rumongso wis hebat jerih payahe,rumongso wis beruntung,rumongso doa ne manjur, rumongso bener,rumongso amale akeh,tapi kebanyakan mereka yg kaya melihat wong sing uripe kurang ekonomi dianggap kurang kerja keraslah,ragu ragu,di rendahkan,malas,wis pokoke yg jelek jelek tumpek blek
    ,Harusnya intropeksi sing rumongso sugih,kaya, apa suksese hasile dari akal licik,tipu muslihat,menjilat,kkn,apalagi ada pepatah jaman saiki jujur jadi ajur.apa yg kaya hasil dari tidak jujur.?berarti lebih mulia yg kere kere.

  62. ***_nurcahyo_***

    FAFIRUUUUUUUUILALLOOH…………………………………………………………………….

  63. ***_nurcahyo_***

    FAFIRUUUUUUUUUUILALLOOH………………………………………………………………..

  64. candra

    @wong bodho_amin…ki…,slm sungkem buat ki alus,para sesepuh dan bolo2 sya di KWA….

  65. Salamun qoulamirrobbirrohiim……Salamun qoulamirrobbirrohiim……Salamun qoulamirrobbirrohiim…..
    Allohumma sholi ‘ala sayyidina muhammad wa’ala alihi sayyidina muhammad wasalim
    Allohumma sholi ‘ala sayyidina muhammad wa’ala alihi sayyidina muhammad wasalim
    Allohumma sholi ‘ala sayyidina muhammad wa’ala alihi sayyidina muhammad wasalim

    dunia sudah sangat memprihatinkan akibat ulang tangan-tangan manusia…sikap dan tingkah laku yang semakin “ngedan” sendiri-sendiri…..
    lebih baik semakin memperbaiki diri dalam semua segi dan lampah diri………
    Robbana ya robbana ..dlolamna anfusana
    Wailam tagfirlana, watarhamna lanakunana minal hosirin…(duh gusti tuhan kami, kami orang yang berlumur dosa, kami bukan ahli surga , namun kami tidak kuat dan tidak ingin masuk nerakamu…)
    Lailaha illa anta subhanaka inni kuntu minadlolimi..3x…

  66. Alim

    membaca postingan diatas
    hemm….merasa diri ini semakin tambah bodoh,
    tambah miskin,
    tambah rapuh dan hina.

  67. Leave a Reply

    emang sih kelihatannya keadaan sekarang sudah seperti itu para pemimpin sudah sulit menauladani sudah kehilangan ketegasannya dan rakyat juga sulit terbangun kepercayaannya adanya cuma curiga, sudah hilang musyawarah untuk mufakat dirusak budaya voting yang mengatasnamakan demokrasi yang alih alih tentu ada pihak yang merasa kalah padahal kalo mau musyawarah nggak ada pihak yang merasa diasorkan atau dikalahkan dan itu hampir merata tinggal tunggu kejatuhan saja bumi pertiwi ini tapi kudu hati-hati mengabarkan ghaib karena hanya selapis tipis dengan penyesatan tingkat tinggi semoga kita bisa bijaksana mengartikan ghaib “gaibe tan keno winoring tulis”, semoga keadaan jadi lebih baik dengan pemberian kesadaran semacam ini paling tidak mulai dari diri kita sendiri meningkat ke keluarga ke lingkungan dan ke yang lebih luas lagi terimakasih ki wong alus atas postingan yang paling tidak dari ki wong alus ke bolo wong alus seluruh indonesia bisa getok tular untuk dapat berbuat seperti apa memperbaiki keadaan ini , salam dari kami anak negeri yang bingung

  68. panyundaan

    masa allah ………………………………………
    ko …. bgini …….

  69. cong kenik

    assalamu’alikum
    Nyimak terus sambil ndeprok dibawah pohon blimbing salam bhatin untuk semuanya

  70. Bambang Permadi

    Assalamu’alikum
    Poro sedulur kabeh…………………………..

  71. Wong@Alit

    Nderek nyimak piwulangipun ki Semar,

  72. CKP

    Suro diro joyo jayaningrat lebur dening pangastuti ( SESAKTI, SEKUAT DAN SEJAYANYA SESEORANG HANYA DAPAT DI KALAHKAN OLEH KESUCIAN HATI ) lan sak bejo-bejone uwong yo iku wong sing sabar lan narimo ing andume kang moho kuwoso. ( SEBAIK- BAIK MANUSIA ADALAH MNUSIAN YANG SABAR DAN MENERIMA APA ADANYA DARI YANG MAHA KUASA).

  73. nderek nyimak, lan matur nuwun wedaranipun……….

  74. @ Ki Wong Alus,

    Bener Ki Semar sudah pindah dari G. Srandil ke G. Tidar
    Rencananya khan begitu.
    Tapi kalau Ki Alus ke Tidar bertemu, berarti tanah JOWO tinggal berusia 3 abad lagi.
    Ya Ki Dongeng yang bagus.
    Saya sejalur
    Karena Hobby saya ndongeng juga.

    Nuwun

  75. Si Bodoh Al Faqir Ilmi

    Ing9ih Ki Alus Leres

    Sakti Kuwi Durung Pasti Suci
    Suci Kuwi insyaALLAH Sakti

    Keseimbangan 0h Keseimbangan

    Kesombongan 0h Kesombongan

    Ucapan Niat Perbuatan

    Ni’matullah Rahmatullah
    Asyhadu Anla Ilaha Ilallah Wa Asyhadu Anna Muhammadar Rasulullah

    Salam Asah Asih Asuh kpd
    Ki Alus, Ki Kumitir, Ki Abdul Jabar, Tuan Raja Rizal Kelayang.

  76. bumi awang awung

    rahayu sedulur….
    monggo sareng sareng noto laku kang syahadat.
    sabar lan jujur…………

    matur suwun………

  77. syahrir

    yang penting praaaaaaaaaaaakteeeeeeeeeeek nya………………

  78. DEWA TIMUR

    Ass.. beberapa bulan yg lalu saya mimpi air laut setinggi atap rumah, tanah retak retak, bumi mengeluarkan asap dll.

  79. adam

    Ass Wr Wb semuanya …

    Hoyong menyimak ngan teu ngartos.

    Punten ah …

  80. DEWA TIMUR

    Dulu beberapa thn sblm indonesia bnyk bencana terjadi, saya sngt sering mimpi akan terjadi bencana besar, dlm mimpi saya liat ada angin ribut yg sngt besar berkali kali mimpi itu terulang tp saya tdk terlalu memikirkan nya krn saya anggap cuma mimpi belaka.

  81. matur sembah sungkem ki wongalus..memang benar smuanya ki,usia kta smakn hari smakin hampir.dzat yg ada di alam ini smakn brkurang.kesyukuran jarang sekali terdengar.kemusrikan berluasa.doa’tampa laku prihatin,sembayang tampa ada kesadaran.mohon di wejang ki..sedulur” podo akeh sing isek glandangan.

  82. Ki Dewa Bessi

    Absen malam.

  83. Pangeran brungbung

    Lailahailla anta subhanaka inni kuntum minaddholimiiin
    tiada tuhan selain engkau
    maha suci engkau
    sesungguhnya diriku termasuk dalam orang-orang yang dholim

  84. mamang eyo

    mohon pencerahan..saya baru di tipu dengan modus pinjaman dana tunai tanpa agunan..apakah ada amalan supaya penipu tersebut mengembalikan uang saya..terima kasih sebelumnya..wasalam

  85. bocah lawu

    Absen…Met malam @mbh WongAlus@pr dulur kwa.
    @mbah GA… Dimana kemana dirimu…
    He…7x
    clinnnggg……

  86. ass…kum permisi…bleh kut nyimak gan

  87. # Wong Samar #

    #########

    Ikut Absen…
    Sugeng Enjang…
    Buyut ikut nyimak yah…

    = Gelar Tiker =

  88. joko wongso

    Salam untk ki wongalus,para sesepuh dan sedulur semua semoga selalu mendapatkan rahmat dan lindungan serta hidayah dan petunjuk dari allah swt,amiiin

  89. Lutfi

    @nurcahyo : waqul ja’al haqqu wa zahaqol batil.innal batila kana zahuqoo.@Ki Wong Alus : bermanfaat ki.

  90. Produk Program 5MILYAR

    http://www.prog5milyar.com/?id=hujanemas

    Keistimewaan Program 5MILYAR…
    Program 5MILYAR adalah perpaduan antara Sistem Reseller, Randomizer dan Networking, yang saat ini terbukti ampuh sebagai Internet Cash Generator. Dengan perpaduan sistem ini terbuka peluang besar untuk memperoleh pendapatan tanpa keharusan untuk melakukan promosi yang aktif. Yang perlu anda lakukan adalah bergabung sekarang juga untuk mendapatkan posisi yang aman dan sistem langsung akan bekerja sepenuhnya untuk anda!!!

    Tunggu apa lagi… bergabunglah segera…
    Silakan klik URL ini

    http://www.prog5milyar.com/index.php?id=hujanemas

  91. agungsedayu

    Gusti paringono pangayoman…duh Gusti….

  92. jongko sabdo palon sedang berjalan….
    rahayu sedulur2…

  93. as.w.w.ijin untuk mengamalkan dan menyebarkan ki

  94. SuBBHALLOH…….

  95. wongsuwung

    matur suwun ki…..tmbh ngelmu meneh kulo.

  96. senyum

  97. mudhofir

    Ass..wr..wb.. Poro sedulur kabeh, Monggo sami-sami ingkang kenceng anggone cekelan waton ojo mung waton cekelan. Cumadhong dateng Gusti kang akaryo jagad. Laailaahaillalloh Muhammadurrosuululloh, Allohu Akbar…7x

  98. Mudhofir, Sumberejo

    Allohumma Yaa Alloh….sallimna… wasallim aba-ina, wa ummahatina wa zauzatina, wa auladina, wa masyayikhina, wasallimil muslimiina walmuslimaat… walmu’miniina walmu’minaat
    Allohumma Yaa Alloh,… hanya pada Mu aku menyembah dan hanya pada Mu aku mohon pertolongan, Kabulkan do’a kami Yaa Alloh. Laakhaula walaaquwata illa billahil ‘aliyyil adhiim.

  99. Ufi Anam Shofa

    Ya Alloh Ya Tuhan kami… selamatkan kami dan kedua orang tua kami dari malapetaka dan marabahaya.

  100. Ijin nyimak Ki…

  101. PARANG MAS

    piyantun mgt parang nderek ngangsu kaweruh ngih KI??????????>>>>>>>>>>>>>>>>>
    mugi paring ijin,,,AMIN

  102. aronjowo

    nyuwun sewu sak derenge………..
    pemimpin sekarang kebanyakan nglamar…….bukan dilamar rakyat
    gimana mau makmur negara ini…..

  103. mbegegeg ugeg-ugeg hmel-hmel sakdulito langgeng
    Le sejatine saiki wis jamane goro-goro, kabeh manungso podho kelangan panutan, sing dadi panutan mung mikirne mas picis donyo brono kanggo awake dewe ora mikirne kawulo alit kang podho nelongso.
    Dasare negoro wis ora digawe, jagad podho dirusak karo manungso dewe, sing ngakune iman marang Gusti Kang Murbeing Dumadi nyatane podho iman marang gawenane dewe ora wedi marang Gusti ananging wedi marang gawenane dewe lan wedi marang sak podho padhane.
    Mulane kowe kabeh podho enggal-enggal noto salirone dewe-dewe supoyo slamet ing donyo lang akherat.
    Le Satrio sing mbok enteni 500 taun wis kathon neng ngarep mripat piyayine soko golongan kawulo alit ananging nduweni kasekten koyo dewo lan tetenger pusoko amanah kang diarani Keris Kyai Sangkelat asli ojo nganti disiyo-siyo amargo satrio kuwi kang netepi amanahe poro leluhur kanggo ambangun nuswantoro iki supoyo biso toto tentrem gemah ripah loh jinawi murah sandang murah pangan.
    Ayo le kabeh podho enggal-enggal noto salirone dewe-dewe sopo mangerteni yen kowe bakal dipilih dadi salah sawijine pendampinge kanggo ngleksanakne amanahe poro leluhur, ananging sing ora kepilih ojo kuciwo amargo kabeh wis ono jatahe dewe-dewe.
    Wis cukup semono disik yo le, aku tak bali njangkung Satrio kuwi neng pertapane.

  104. Ping-balik: Bakal Balai Pengobatan | bijak.net

  105. seng becik…eling lan waspoda..iling marang gusti seng gelar jagat iki..

  106. ahmadsyah10001

    mantaffff

  107. Anonim

    Jaman sekarang banyak orang jawa yang lupa jawanya. Banyak pemimpin/ulama/kyai/pandito/guru dsb. yang mementingkan perut. Banyak yg alih2 mengajarkan ilmu kasampurnan tapi ternyata kasampurnan mencari dunia. Itu semua tidak salah dan tidak benar. Kembali ke hati (qolbu) kita masing2. Semoga perjuangan kita di ridhoi oleh Sang Pencipta.
    Salam seduluran…

  108. Bejo Banget

    sangat bermanfaat. suwung ~ nang ~ neng ~ ning ~ nung…….

  109. santri kuburan

    salam pamuji rahayu dumateng sedoyo sesepuh kwa dalah bolo alus sedoyo.

  110. baroto

    Salam Sejahtera Trimakasih KWA atas informasinya,, memang waktu tinggal menghitung mundur,,, isi adalah kosong ,,, kosong adalah isi …

  111. …Rahayu Sagung Dumadi…PANCASILA…

  112. pencari rupiah

    mantep kang

  113. mohon ijin copas ki wong alus..

  114. mohon ijin copas ki wong alus

  115. mesar euy

    “assalamu’alaikum ki..kaparengo nderek munjuk atur ki, . .dos pundi puniko supados waget ngendikan kalih ki lurah semar. ?
    . .nuwun. .

  116. Bagus pramono

    Wong suwung bakal sekti sakabehane=kosong tapi isi

  117. ahmad mahfudhon

    assalamu’alaikum

    Wilujeng siang

    Ajeng tangklet arti songko kata
    “MENUNGSO SING SUWUNG BAKAL SEKTI SAK KABEHE”

    Niku nopo njeh…..???

    Matur suwun

  118. Nuwun sewu , Kalwulo nderek ngaturaken sedoyo peparing ingkang sejatosipun kawulo boten nderek anggadahi paningal punopo.

    puniko namung sabuntel peparing ingkang dipun salap wonten lebetipun manah ingkan sejatosipun sampun dados paningal sedoro ingkang kapinaringan pandenganipun gusti kang anggelar buono.

    Nuwun sewu dumateng sedherek ingkang wiluji

    ingkang dados kekajengan sangking sabdo gusti kang kalebetan cohyo kaweruh , sejatosipun mekaten . inggih puniko :
    ” MANUNGSO SING SUWUNG BAKAL SEKTI SAK KABEHANE ”

    Manungso kang metu soko bongso karep lan ora anduweni rumongso jalaran angrumangsani bele sejatining maungso ora anduweno doyo kumarep . Suwung songko anggepan kang wus dadi penggawehane gusti sahenggo ora anduweni rumongso kejobo sekabahane solah bowo kuwi sejatine panggawehane gusti kang kawoso lumaku ono ing sakabehana jagat lan saisine kabeh .

    Dadi wong kang kosong kuwi ora lumaku kejobo dilakoake dining gusti sahenggo sekabehane lelaku urip kabeh dilakoake gustine. ora anduweni doyo babar pisan .

  119. Waduh Mas sing ati-ati wae yen biso komunikasi karo bangsa Jin. Walaupun aku masih ragu akan kebenaran dari pengakuan dialog dgn bangsa jin diatas tapi harapan saya dialog itu benar adanya.

    Itu bisa saja terjadi. Namun harus benar dalam mensikapi dialog tersebut. Kita tahu benar bahwa jin itu mahluk ciptaan Allah swt sama seperti manusia biasa, hanya dia hidup di alam yg berbeda dgn manusia.

    Jin disamping punya kelebihan namun hakekatnya dia tidak punya apa2 dan juga tidak bisa apa2. Dia hanya bisa berbuat sebatas yg ditakdirkan Allah tidak lebih dari itu. Sama persis dengan manusia dia hanya bisa berbuat seperti yg sdh digariskan Allah saja.

    Maknanya bahwa jangan sampai kepercayaan kita dgn Jin jauh melebihi kepasrahan kita kepada Allah. Jika ini terjadi maka inilah sumber malapetaka yg sesungguhnya.

    Riwayat Raja-raja di tanah jawa dgn segala kehebatannya selalu saja keruntuhannya disebabkan perang saudara perebutan kekuasaa. Inilah yg diinginkan bangsa Jin.

    Boleh mempercayai semar mesm, boleh salut dgn sabdo palon tapi ketahuilah bahwa dia tetap sebagai salah seorang mahluk yg punya kekuatan sangat terbatas atau sangat lemah.

    Mendektlah kepada yg memberi kekuatan. Percayalah dan pasrahkanlah jiwamu dgn sang pemberi kekuatan. Yaitu Tuhan Yang Maha Esa Allh swt. Bukan taat percaya patuh nurut pada semar mesem.

  120. Pilih Kitab dharmo Gandol-Gandol apa Pilih kitab suci Al-Qur’an?
    Pilih ikut nasehat jin priprayangan apa pilih nasehat Nabi?
    Pilih berada dalam barisan Jin gunung lawu/gunung tidar
    apa pilih menbjadi barisan para Nabi dan para wali.?

    Silakan renungkan sendiri mana yg terbaik maka itu ikutilah.
    Mboten pareng nesu karo misuh-misuh nggih sedulur? Monggo ditanggapi. Suwon

  121. didi

    Nyuwun kapunten ki wongalus, kulo badhe “save” nggih. matur sembah nuwun

  122. al varel

    Askum
    Sugeng enjang. KWA
    Nderek pesen

    Marilah kita benahi negeri Ɣªήğ sudah kacau ini mulai dr diri kita masing” keluarga sanak saudara lingkungn dst
    Memperdalam ilmu kita
    Jgn terlalu sombong dan angkuh
    Jdlah orang Ɣªήğ andap asor lung tinulang mrang sepadane
    Tangung jwb dgn apa Ɣªήğ sdh D̶̲̥̅̊ȋ̊ percayakan kepada kita
    Jgn merusak apa Ɣªήğ Ά̲̣̣̣̥ϑa̲̅ dlm kekayaan bumi ini tp rawatlah dan lestariakn untuk anak cucu kita nanti

    Biarlahh Ɣªήğ ingkar mereka tanggung sendiri

    Sesungguh nya ALLAH maha tau dan tdk penah tidur

    Kum salam

  123. angga

    Melati tak selamanya berwarna putih..

  124. Denmas

    Insyaa alloh bermanfaat wejanganya ki…

  125. suwandi

    Tolong tanyakan pada Ki Semar jika berdialog lagi tentang,perang baratayuda pandawa kurawa.Apa benar dulu ada dan terjadi,kapan waktunya dan di mana tempatnya,apa di jawa atau india. Jika pewayangan ada kisah cerita seperti itu,ada tokoh semar juga,apa benar Ki Semar yg diajak dialog itu juga Semar pada masa lampau di zaman pandawa dan kurawa itu.

  126. Excellent goods from you, man. I’ve be mindful your stuff prior to and you are simply extremely wonderful.
    I really like what you have obtained here, really like what
    you are saying and the way by which you assert it. You make it enjoyable and you continue to care for to keep it wise.
    I cant wait to learn far more from you. This is really a
    wonderful website.

  127. toerus apa hikmah dari dialog diatas tolong tanyakan pada Ki Semar.ok!please??????? ini penting pakai bgt

  128. amin

    pejabatnya suruh pada tobat byar ga kena kutukan

  129. subhanallah ,,,,masya Allah
    ayo sederek” kito sedoyo cepak” kagem dunyo akhirot

Berikan Balasan

Isikan data di bawah atau klik salah satu ikon untuk log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Logout / Ubah )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Logout / Ubah )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Logout / Ubah )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Logout / Ubah )

Connecting to %s

Blog di WordPress.com. The Adventure Journal Theme.

%d blogger menyukai ini: